تفریحی
تفریحی
طرز تهیه خورش هویج و پسته غذای محلی سمنانی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:43 | +

طرز تهیه خورش هویج و پسته سمنانی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما هویج‌ ها را پس از شست شوی مناسب پوست بگیرید و بصورت نگینی خرد نمایید حالا هویج ها را در مقدار کمی روغن ریخته و سرخ کنید . سینة مرغی را که آماده نموده اید در اندازة و ابعاد خورشتی خرد کنید و با پیاز داغی که در اختیار دارید سرخ کنید , حالا تمام موادی را که داریم ( هویج، زعفران، نمک، فلفل، شکر و آب غوره ) را به گوشت اضافه میکنیم . مواد را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم بعد از اینکه چند جوش خورد خورش هویج و پسته ما آماده شده است و برای تزیین آن باید از خلال پسته استفاده کنیم . برای بهتر شدن و رعایت اصول سنتی برای پخت این غذا بهتر است برنج را با روغن حیوانی دم کرده و همراه با خورش مخصوص سمنانی ها سرو کنید. نکته: ۱) غذای، مخصوص شهر دامغان است. ۲) غذا را با گوشت شتر مرغ هم می‌توان پخت.

خورش هویج و پسته



:: برچسب‌ها: خورش هویج و پسته, خورش هویج و پسته سمنانی, خورش هویج و پسته با گوشت شترمرغ, خورش هویج و پسته سمنان,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه قیسی پلو غذای محلی اردبیل
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:37 | +

دستور پخت و طرز تهیه قیسی پلو غذای محلی اردبیل

قیسی پلو,قیسی پلو اردبیل,قيسي پلو,قیسی پلو اردبیلی,قیسی پلوی اردبیلی,قیسی پلوی اردبیل,قیسی پلو غذای محلی,قیسی پلو با گوشت,قیسی پلو با مرغ,قیسی پلو مجلسی,طرز تهیه قیسی پلو اردبیلی,طرز تهیه قیسی پلو اردبیل,دستور پخت قیسی پلو اردبیل

قیسی پلو , قیسی پلو اردبیل , قيسي پلو , قیسی پلو اردبیلی

مواد لازم برای تهیه قیسی پلو با گوشت :

روغن : ۳ قاشق سوپخوری

قیسی : یک فنجان

نمک، فلفل : به مقدار دلخواه

جوز هندی : نصف قاشق چایخوری

برنج : ۵۰۰ گرم

گوشت : ۵۰۰گرم

آب : دو لیتر

دارچین : یک قاشق مرباخوری

کره آب شده : نیم فنجان



:: برچسب‌ها: قیسی پلو, قیسی پلو اردبیل, قيسي پلو, قیسی پلو اردبیلی,
.:: ::.


طرز تهیه و پخت بیفتک سیب زمینی و گوشت
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:33 | +

طرز تهیه بیفتک گوشت چرخ کرده :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما گوشت را باید به اندازه کف دست بریده و پس از آن گوشت را ورقه ورقه کنید پس از انجام این کار با تیزی یک کارد آشپزخانه روی آن بزنید تا صاف و نرم شود . گوشت را همراه با مقداری روغن بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار داده و کمی سرخ کنید . پیازها را پس از خرد کردن سرخ کنید و همراه با یک لیوان آب با گوشت‌ها درون قابلمه بریزید و روی حرارت بسیار کم بگذارید تا مدت زمانی که گوشت بپزد. بعد از گذشت مدت زمان یک ساعت نمک، فلفل و برگ بو را هم به گوشت اضافه نمایید . توجه داشته باشید اگر گوشت شما در این مدت نپخته بود، دوباره یک لیوان آب بریزید و با حرارت کم گوشت را بپذید . رب گوجه فرنگی را هم با مقداری کره سرخ کنید و در پایان کار روی گوشت بریزید . سیب زمینی‌ها را پس از پخته شدن در کمی کره سرخ کنید و دور بیفتک که در دیس کشیده‌اید، بچینید. حالا غذای شما آماده سرو شده است امیدواریم مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

بیفتک سیب زمینی



:: برچسب‌ها: بیفتک, بیفتک کوب, بیفتک چیست, بیفتک سیب زمینی,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهيه چغرتمه مرغ غذای محلی مردم گیلان
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:50 | +

طرز تهیه چغرتمه با مرغ :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم برای شروع پیازها رو خرد کرده و در داخل روغن سرخ می‌کنیم . حالا مقداری نمک و پس از آن زعفران دم کرده را اضافه کرده بعداز انجام این مراحل مرغها را بر روی پیازها می‌چینیم . حرارت اجاق ملایم باشد تا زمانی که دو طرف مرغها کمی سرخ بشه . اکنون یک لیوان و نیم آب اضافه میکنیم و برای دومین بار  زعفران را اضافه میکنیم و در قابلمه را می‌بندیم تا مرغ کاملا مغز پخت شود .

آموزش و نحوه درست کردن بادمجان شکم پر گیلانی همراه با عکس

مرغ های سبز، هیچ نوع آنتی بیوتیکی دریافت نمی کنند. این مرغ ها در طول دوره پرورش، ۳ بار به وسیله سازمان دامپزشکی کشور آزمایش می شوند و اگر نتایج آزمایش ها نشان دهد در هر ۳ نوبت بدنشان فاقد داروهای نامبرده بوده، مجوز عرضه به عنوان مرغ سبز را دریافت خواهند کرد. اگر وجود هرگونه آنتی بیوتیک یا داروهای ضدکوکسی دیوز در بدن این مرغ ها ثابت شود، دیگر نشان مرغ سبز برای فروش به آنها داده نمی شود. در حال حاضر، حدود ۳ سال است که مرغداری های ایران در حال تولید و پرورش مرغ های سبز و عرضه آنها هستند.

تهیه مرغ کبابی خوشمزه مجلسی در فر همراه با سیب زمینی لیمویی

در پایان کار رب گوجه فرنگی را در داخل یک استکان آب حل کرده و با نمک و فلفل و مقداری دارچین به مواد اضافه می‌کنیم , در مرحله بعدی تخم مرغها رو درون یک کاسه می‌شکنیم و با کمک چنگال هم می‌زنیم پس از آن تخم مرغ را هم روی مرغها داخل قابلمه میریزیم . بعد از گذشت مدت زمان ۳ دقیقه اجاق گاز را خاموش کرده و غذا را برای سرو کردن تزیین و آماده میکنیم .



:: برچسب‌ها: طرز تهیه چغرتمه مرغ,طرز تهیه خورشت چغرتمه مرغ,طرز تهیه چغرتمه با مرغ,
.:: ::.


آموزش طرز تهیه سوپ سفید مجلسی و رستورانی بدون خامه
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:46 | +

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما کرفس و نخود فرنگی و هویج را داخل آب مرغی که در اختیارتان میباشد ریخته تا و بر رو حرارت ملایم اجاق قرار میدهید تا بپزد. بعد از اینکه احساس کردید مواد شما تقریبا پخته شده است سس سفید را کم‌کم به مواد درون قابلمه اضافه کنید نزدیک به جوش آمدن که شد اجاق را خاموش کنید اکنون سوپ سفید شما آماده سرو شده است و میتوانید آنرا با سبزی جعفری که در اختیار دارید تزیین کنید . امیدواریم مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

طرز تهیه سوپ سفید



:: برچسب‌ها: طرز تهیه سوپ سفید,طرز تهیه سوپ سفید با خامه,طرز تهیه سوپ سفید با قارچ,طرز تهیه سوپ سفید با ماست,
.:: ::.


آموزش طرز تهیه گراتن قارچ و سیب زمینی در فر
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:17 | +

گراتن قارچ و سیب زمینی

آموزش طرز تهیه گراتن قارچ و سیب زمینی در فر

گراتن قارچ و سیب زمینی,گراتن مرغ و قارچ و سیب زمینی,گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر,تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ,اموزش گراتن قارچ و سیب زمینی,گراتن سیب زمینی و قارچ در مایکروفر,گراتن سیب زمینی و قارچ بدون فر,گراتن سیب زمینی و قارچ و گوشت,گراتن سیب زمینی با مرغ و قارچ

گراتن قارچ و سیب زمینی , گراتن مرغ و قارچ و سیب زمینی , گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر , تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ

مواد لازم برای تهیه گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر

سیر له شده ۱ حبه

قارچ ورقه شده ۳۰۰ گرم

تخم مرغ ۲ عدد

خامه ۲/۱ فنجان

کره ۱ قاشق سوپخوری

سیب زمینی نازک ورقه شده ۱ کیلو

پنیرگودا ۱۵۰ گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

شیر ۳/۲ فنجان



:: برچسب‌ها: گراتن قارچ و سیب زمینی,گراتن مرغ و قارچ و سیب زمینی,گراتن سیب زمینی و قارچ و پنیر,
.:: ::.


طرز تهیه خورشت شیرین قورمه گیلان با گوشت و مرغ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 17 تير 1397 ز : 23:12 | +

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی گوشت را همراه با سه پیمانه آب بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم . به این نکته توجه داشته باشید زمانی که آب جوش آمد کف روی آن را بگیرید و بعد اجازه دهید با حرارت ملایم برای مدت زمان سه ساعت بپزید . در طول این مدت و پس از گذشت دو ساعت نمک، فلفل و زردچوبه را هم یادتان باشد به گوشت اضافه کنید تا غذای شما یک ساعت هم با نمک و فلفل بپزد. دریک تابه سه قاشق غذاخوری روغن را گرم کنید و پیاز را در آن تفت دهید ، کمی که پیاز شما طلایی رنگ شد قیسی‌ها را نیز به پیاز داغ اضافه کنید و چند دقیقه دیگر پیاز و قیسی را با هم تفت دهید . اکنون پس از گذشت دو و نیم ساعت که گوشت شما پخت مخلوط پیازداغ، قیسی و زعفران را نیز به آن اضافه کنید و اجازه دهید خورشت شیرین قورمه شما برای مدت زمان نیم ساعت دیگر بر روی حرارت ملایم اجاق گاز کاملا مغز پخت و جا افتاده شود . حالا غذای شما برای سرو آماده میباشد .

شیرین قورمه گیلان



:: برچسب‌ها: شیرین قورمه گیلان,شیرین قورمه گیلانی,
.:: ::.


طرز تهیه خاگینه با شیره انگور غذای گیاهی تبریزی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 23:41 | +

مواد لازم برای تهیه خاگينه با شيره انگور :

تخم مرغ  ۱ عدد

آرد  ۱ ق غ

نمک  خیلی کم

برای داخل خاگینه پودر گردو و مقداری زنجبیل و دارچین

نصف استکان شیره انگور +مقداری آب برای رقیق کردن شیره

,آشپزی,آشپزی با مرغ,آشپزی ساده

دستور تهیه خاگینه تبریزی با شیره انگور :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی ما تخم مرغ را همراه با نمک و آرد مخلوط می‌کنیم یک تابهٔ تفلون در ابعاد متوسط را بر روی حرارت ملایم اجاق گذاشته و گرم می‌کنیم حالا مقداری روغن کف تابه ریخته و مخلوط تخم مرغ را درون تابه می‌ریزیم زمانی که مواد ما پخته و پف کرد اجاق را خاموش می‌کنیم در مرحله بعدی مقداری شیره انگور را روی خاگینه می‌ریزیم و در مرحله بعدی به مواد غذایی خود پودر گردو و زنجبیل و دارچین را اضافه میکنیم این مواد را بر روی خاگینه ریخته حالا باید خاگینه را رول کنیم حالا زمان آن است که بقیهٔ شیره انگور را روی سطح خاگینه بریزیم پس از آن خاگینه را روی شعلهٔ ملایم قرار میدهیم تا شیره کاملا به خورد خاگینه بره نکته مهم : در این زمان باید با قاشق از شیره روی خاگینه ریخته و دو الی سه بار غذا را بچرخانید تا شیره به خورد کل خاگینه برهحالا غذای شما آماده سرو شده است و با مقداری پودر نارگیل میتوانید غذای خود را تزیین نمایید .



:: برچسب‌ها: خاگینه با شیره انگور, خاگينه با شيره انگور, تهیه خاگینه با شیره انگور, خاگینه تبریزی با شیره انگور,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده مجلسی خوشمزه
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 23:4 | +

 با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدا به این نکته توجه نمایید که برای خرید بادمجان باید رنگ بادمجان تیره باشد که نشانع شیرین بودن بادمجانها میباشد ، پس از شستشو پوست بادمجان ها را کنده و در تابه برای مدت کوتاهی سرخ می‌کنیم . پس از انجام این کار آنها را خرد کرده و درون یک ظرف مناسب له می‌کنیم . پس از آن تخم مرغ و نمک و فلفل و زردچوبه را به بادمجان ها اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم . در یک ماهی تابه‌ مناسب روغن را داغ نموده و کلیه مواد را داخل تابه خالی ریخته و مشغول سرخ کردن مواد میشویم . بخوبی مواد را پشت و رو کرده و دوطرف آنرا سرخ میکنیم . بهتر است درب تابه را ببندید تا بادمجان ها کاملا مغز پخت شوند . اکنون کوکو شما آماده سرو میباشد .

طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده



:: برچسب‌ها: کوکو بادمجان سرخ شده, کوکو با بادمجان سرخ شده, طرز تهیه کوکو بادمجان سرخ شده, طرز تهیه کوکوی بادمجان سرخ شده,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه غذای شمالی با سیر
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 16 تير 1397 ز : 23:0 | +

طرز تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه

نرگسی اسفناج,نرگسی اسفناج خوشمزه,نرگسی اسفناج با پنیر,نرگسی اسفناج رژیمی,نرگسی اسفناج هانی شف,نرگسی اسفناج با سیر,نرگسی اسفناج با قارچ,نرگسی اسفناج با لپه,نرگسی اسفناج و قارچ,تهیه نرگسی اسفناج,تهیه نرگسی اسفناج خوشمزه

نرگسی اسفناج,نرگسی اسفناج خوشمزه,نرگسی اسفناج با پنیر,نرگسی اسفناج رژیمی

مواد لازم برای تهیه نرگسی اسفناج با سیر :

اسفناج >>> نیم کیلو

پیاز >>> ۱ عدد

سیر >>> ۱ حبه

تخم مرغ ۲ تا ۳ >>> عدد

نمک و فلفل >>> به مقدار لازم



:: برچسب‌ها: نرگسی اسفناج, نرگسی اسفناج خوشمزه, نرگسی اسفناج با پنیر, نرگسی اسفناج رژیمی,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com