تفریحی
تفریحی
دستور پخت و طرز تهیه قیمه نخود یزدی غذای محلی ایرانی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 28 تير 1397 ز : 7:16 | +

طرز تهیه قیمه نخود یزدی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم برای شروع شما از دو روز قبل نخودها را در آب بخیسانید در طول این مدت برای چند بار هم آب نخود ها را عوض کنید . حالا گوشت ها را درون یک قابلمه مناسب ریخته و سپس اب را به آن اضافه نمایید بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا نیم پز شود . زعفران را دم کنید به نخود ها اضافه نمایید و زمانی که گوشت نیم پز شد نخود را همراه با لیمو عمانی و پیازهایی که سرخ کرده اید به گوشت اضافه نمایید حالا نوبت اضافه کردن ادویه(نمک و فلفل) میباشد . بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید زمانی که خورشت کاملا پخته شد حرارت را کم کنید تا کاملا جاافتاده شود . در همین حین سیب زمینی ها را سرخ نمایید و در پایان کار سیب زمینی سرخ شده را هم به خورشت اضافه کنید .

قیمه نخود یزدی



:: برچسب‌ها: قیمه نخود یزدی, طرز تهیه قیمه نخود یزدی, خورش قیمه نخود یزدی,
.:: ::.


طرز تهیه دسر یخ در بهشت سنتی و ساده و خانگی
ن : لیلا تهامی ت : چهار شنبه 27 تير 1397 ز : 22:9 | +

۴ پیمانه آب سرد را آماده کرده و نشاسته را در آن حل میکنیم در مرحله بعدی شیر را با آرد برنج مخلوط نموده حالا هر دوی آنها را از صافی رد میکنیم و بعد از انجام این کار با هم مخلوط میکنیم . این مواد را درون یک ظرف لعابدار ریخته و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهیم در طول مدت زمانی که بر روی اجاق قرار دارد مواد را هم میزنیم تا به درجه جوش برسد و به غلظت مناسب برای تهیه یخ در بهشت برسد . حالا در این مرحله شکر را همراه با گلاب اضافه میکنیم . حرارت را کم میکنیم و دوباره هم میزنیم تا ته نگیرد زمانی که مایه سفت شد در حدی که اثر قاشق بر روی آن بماند اجاق را خاموش میکنیم درون یک قالب مناسب ریخته و اجازه میدهیم تا کاملا سرد شود . حالا یخ در بهشت را در ابعاد دلخواه بریده و برای تریین بر روی آن مقداری پسته میپاشیم .

طرز تهیه یخ در بهشت



:: برچسب‌ها: طرز تهیه یخ در بهشت, یخ در بهشت سنتی, طرز تهیه یخ در بهشت سنتی, طرز تهیه یخ در بهشت خانگی,
.:: ::.


طرز تهیه شیره هندوانه و خواص و فواید مصرف آن
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 26 تير 1397 ز : 22:7 | +

طرز تهیه شیره هندوانه

شیره هندوانه را در زمان های مردم سیستان و بلوچستان تهیه میکرده اند بخاطر کاشت زیاد و فراوانی محصول برای جلوگیری از اسراف هندوانه شیره این میوه را میگرفته اند . به این صورت که تخمه های هنداونه را جدا نموده و آب آنرا گرفته و از یک صافی مناسب رد کرده و بر روی حرارت گذاشته تا درصد زیادی از آب میوه بخار شود هنگامی که آب هندوانه غلیظ شود شیره شما آماده مصرف شده است . برای مصرف شیره هندوانه باید آن را با روغن حیوانی سرخ کنید و بعد از این کار آن را میل کنید البته با کره هم قابل استفاده میباشد . این شیره باعث تشنگی می‌شود به دلیل طبع گرم . خواص طبی شیره هندوانه ضد عفونت بودن آن است . 

شیره هندوانه



:: برچسب‌ها: شیره هندوانه, خواص شیره هندوانه, شیره ی هندوانه, طرز تهیه شیره هندوانه,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه استانبولی پلو با مرغ مجلسی
ن : لیلا تهامی ت : سه شنبه 26 تير 1397 ز : 22:1 | +

طرز تهیه استانبولی پلو با گوشت مرغ :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم برای شروع شما در ابتدای آشپری برنج را با میزان آبی که لازم دارد تقریبا ۳ پیمانه با رب، نمک، سیب زمینی ریز شده به اندازه حبه قند و روغن روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار میدهبد زمانی که آب درون قابلمه به نقطه جوش رسید و بخار شد یک قالب نچسب مناسب را انتخاب کرده و داخل آنرا  چرب کنید برنج را حالا درون قالب بریزید و روی قالب خود را با یک فویل مناسب بپوشانید و درون فر قرار دهید حرارت فر باید متوسط باشد و استانبولی پلو را یرای مدت زمان نیم ساعت درون فر قرار میدهید تا برنج دم بکشد . با کم و زیاد کردن زمان پخت میتوانید رنگ ته دیگ پلو را تیره و یا روشن تر کنید. غذای شما آماده سرو میباشدو با سبزیجات میتوان آنرا تزیین کرد .

استانبولی پلو با مرغ



:: برچسب‌ها: استانبولی پلو با مرغ, استانبولی پلو با مرغ و لوبیا سبز, استانبولی پلو با گوشت مرغ,
.:: ::.


طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی با ماست همراه تزیین
ن : لیلا تهامی ت : دو شنبه 25 تير 1397 ز : 22:38 | +

طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما چهار قاشق غذاخوری از ماست پرچرب یا چکیده خود را همراه با یک قاشق غذاخوری بادمجان کبابی کوبیده شده در یک کاسه مناسب ریخته و پس از آن این دو را بخوبی با هم مخلوط می‌کنیم . حالا به ماست یک چهارم قاشق چای خوری پودر موسیر و کمی نمک اضافه کرده، کاملاً هم می‌زنیم تا بورانی بادمجان کبابی ما کاملا یکدست شود حالا بورانی شما آماده سرو میباشد .

بورانی بادمجان کبابی



:: برچسب‌ها: بورانی بادمجان کبابی, بوراني بادمجان كبابي, طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی,
.:: ::.


آموزش پخت و طرز تهیه تاک پلو شاهرودی با مرغ
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 تير 1397 ز : 23:5 | +

طرز تهیه تاک پلو شاهرودی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما مرغ‌ ها را پس از آنکه بخوبی شسنید در ابعاد کوچک خرد کنید پس از انجام این کار پیازها را خرد کنید و روی مرغ بریزید حالا نوبت اضافه نمودن پودر لیمو عمانی و پودر خردل و سویا سس و نمک و زعفران به مرغ میباشد حالا مواد خود را برای حداقل ۱ ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ شما مزه دار بشه . اکنون نوبت آن شده است که برگ موها رو بشویید و خرد کنید و درون یک قابلمه و با حرارت ملایم برای چند دقیقه بپزید و بعد از آن برگ موها را آبکش کنید . حالا برنج را به روش کته یا آبکش میتوانید آماده نمایید , بعد از انجام این کار برگ موهای پخته را با پلو مخلوط کنید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا پلو دم بکشه . تا زمانی که پلو آماده بشه در یک قابلمه روغن ریخته و بعد از داغ شدن روغن مرغ‌ها را درون قابلمه ریخته و مشغول سرخ کردن مرغ ها شوید کمی زردچوبه و ادویه هم به مرغ ها بزنید و اجازه دهید تا با کمی آب خوب بپزه و بعد از آماده شدن میتوانید همراه با پلویی که آماده شده سرو کنید.

تاک پلو شاهرودی



:: برچسب‌ها: تاک پلو,تاک پلو شاهرودی,تاک پلوی شاهرودی,تاك پلو,تاک پلو شاهرودی با ماهیچه,
.:: ::.


طرز تهیه و پخت بره پلو عربی غذای محلی هرمزگان
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 24 تير 1397 ز : 23:1 | +

طرز تهیه بره پلو عربی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پیه را در قابلمه و با حرارت ملایم آب میکنید پس از انجام این کار گوشت گوسفندی را که آماده نموده اید قطعه قطعه کرده و در پیه آب شده سرخش کنید، حالا باید گوشت را از قابلمه بر داشته اکنون نوبت این است که پیاز خرد شده را در همان پیه ریخته و سرخ کنید بعد از آماده شدن پیاز باید مغز بادام کوبیده و برنج را در آن ریخته و برای مدت زمان پنج دقیقه مخلوط فوق را مدام هم بزنید تا پخته شود . حالا باید ادویه جات، مویز، گوجه فرنگی خرد شده را به مواد اضافه نمایید , آب با اندازه کافی ریخته و همش بزنید و روی آتش ملایم قرار دهید . زمانی که آب کاملا تبخیر و جذب غذا گردید، گوشت گوسفند و مقداری مریم گلی و جعفری را به مواد درون قابلمه اضافه کنید حرارت را کم کرده و اجازه دهید غذا برای مدت زمان ۱۵ دقیقه بر روی اجاق بماند تا غذای شما کاملا مغز پخت و جا افتاده شود .

بره پلو عربی



:: برچسب‌ها: بره پلو, بره پلو عربی, بره پلو عربی غذا, بره پلو عربی غذای,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه فلافل ماهی غذای دریایی
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 23 تير 1397 ز : 23:26 | +

طرز تهیه و اموزش فلافل ماهی :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما ابتدا ماهی را پس از شست شو بخوبی پاک کرده و پس از آنکه ماهی را چرخ کردید همراه با نخود چرخ شده و پیاز رنده شده ای که تهیه نموده اید ، مخلوط کرده و در مرحله بعدی به این مخلوط سیر له شده و گشنیز ساطوری شده را هم اضافه نمایید حالا برای طعم دار کردن غذا بسراغ ادویه ها رفته و پودر زیره، نمک، بکینگ پودر، فلفل و زردچوبه را هم به خمیر فلافل اضافه میکنید تمامی این مواد را خوب ورز می‌دهیم تا کاملا با هم ترکیب و یکدست شوند بعد از انجام مراحل بالا همانند فلافل از مواد به اندازه یک گردو برداشته و در روغن داغی که از قبل تهیه نموده ایم سرخ می‌کنیم . فلافل ماهی را میتوان همراه نان باگت، خیار شور، کاهو و گوجه فرنگی سرو نمود امیدواریم مورد پسند شما قرار گرفته باشد .

فلافل ماهی



:: برچسب‌ها: فلافل ماهی, فلافل ماهي, اموزش فلافل ماهی, پخت فلافل ماهی,
.:: ::.


طرز تهیه خورشت مرجو خورش عدس طالقان
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:48 | +

طرز پخت مرجو خورشت طالقان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پیازها رو خلال میکنید و پس از آن با زرچوبه داخل تابه با روغن داغ ریخته و تفت میدهید تا طلایی رنگ شود. حالا نوبت آن رسیده که گوشت را اضافه کنید ، شما میتوانید رب را هم در همین لخظه به گوشت اضافه کنید تا تفت بخورد و رنگش زیباتر شود . زمانی که رنگ گوشت شما تغییر کرد ، آب را به ظرف اضافه نمایید و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید تا نیم پز شود. در طول این مدت زمان شما عدس‌ها را میخیسانیم و بعد از آن سیب زمینی را هم خرد کرده . حالا میتوانید سیب زمینی و عدس را هم به مرجو خورشت اضافه کنید در مرحله بعد نمک و ادویه‌ها و ربرا اضافه میکنید . آلو و زعفران و آبغوره را اضافه را هم فراموش نکنید بعد از اضافه نمودن این مواد اجازه میدهیم خورش خوب جا افتاده شود . غذا را در یک سینی زیبا کشیده و پیاز داغ روی آن می‌ریزیم . اکنون مرجو خورش آماده سرو میباشد .

مرجو خورش



:: برچسب‌ها: مرجو خورش, مرجو خورش طالقان, مرجو خورشت طالقان, طرز تهیه مرجو خورش,
.:: ::.


طرز تهیه غذای خورش گل در چمن گیلانی محلی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 21 تير 1397 ز : 23:45 | +

طرزتهیه خورشت گل در چمن :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما گوشت را پس از شست شو و قطعه قطعه کردن درون تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ می‌کنیم پس از انجام این کار دو سه لیوان آب را به گوشت اضافه نموده بر روی حرارت ملایم اجاق قرار داده می‌گذاریم تا بپزد. وقتی که گوشت شما کاملا پخته شدو آبش درون ظرف کم شد پاچه باقلای تازه ای را که از قبل تهیه نموده ایم را از دوپوست جدا کرده پس از آن بسراغ شوید رفته و پس از تمییز کردن ریز خرد می‌کنیم. حالا نوبت آماده کردن سیر میباشد سیر را هم پوست کنده و خرد می‌کنیم . حالا تمام موادی را که آماده نموده ایم (پاچه باقلا و شوید و سیر و زردچوبه ) را در مقداری روغن سرخ میکنیم این مواد را به گوشت پخته شده اضافه می‌کنیم و بر روی حرارت ملایم اجاق گاز  می‌گذاریم تا خورشت گل در چمن ما جا بیفتد. در مرحله آخر و هنگامی که خورشت جا افتاده شد تخم مرغ را هم در آن شکسته و صبر میکنیم تا ببندد . به غذا نمک و فلفل را اضافه کرده و آنرا از روی اجاق برمیداریم. توجه داشته باشید که حرارت بالا و یا مدت زمان پخت طولانی باعث له شدن باقالی های خورشت شما خواهد شد .

گل در چمن گیلانی



:: برچسب‌ها: گل در چمن گیلانی, غذای گیلانی گل در چمن, گل در چمن گیلان,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com