تفریحی
تفریحی
طرز تهیه آش رشته
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 6 دی 1398 ز : 23:37 | +

طرز تهیه آش رشته

ابتدا نخود و لوبیا را نیم پز کرده و بعد از آن عدس را اضافه نمایید این مواد را با هم بپزید , اگر در حین پخت غذا آب آن را چند بار عوض کنید در پایان آشپزی رنگ غذای شما بهتر خواهد شد و نفخ حبوبات نیز گرفته خواهد شد .

یک ساعت بعد از اضافه نمودن عدس نیمی از پیاز داغ را به حبوبات اضافه کرده و چند دقیقه بعد سبزی آشی را اضافه کنید مواد را بخوبی با هم مخلوط کرده و در قابلمه را برای ۵ دقیقه نبندید تا رنگ سبزی ها تیره نشود . پس از مخلوط نمودن مواد در ظرف را بسته و اجازه دهید آش با حرارت ملایم اجاق گاز بپزد .

رشته آشی را نیم ساعت قبل از سرو نمودن به مواد اضافه نمایید . از کشک و نعناع داغ هم برای تزیین آش رشته میتوانید استفاده نمایید . نکته : اگر مدت زمان اضافه کردن رشته ها بیشتر باشد رشته های درون قابلمه به هم چسبیده و برای جدا کردن آن باید مواد را با کفگیر تفکیک کنیم این کار ظاهر غذای ما را خراب میکند . نکته : بعد از اضافه نمودن رشته آشی نمک و زرد چوبه و فلفل سیاه را اضافه نمایید .


.:: ::.


جوجه کباب زعفرانی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 6 دی 1398 ز : 23:37 | +

جوجه کباب زعفرانی

برای شروع مرغ را پس از شستشو در ابعاد کوچک خرد نموده اندازه قطعات خرد شده مرغ باید به گونه ای باشد که در هنگام سیخ گرفتن شما با مشکل خاصی مواجه نشوید پس از انجام این کار پیاز ها را رنده نموده و آب پیاز را جدا مینماییم . نکته : استفاده از آب پیاز تاثیر بیشتری دارد برای ترد شدن جوجه کباب و گرفتن بوی بد مرغ .

حالا آب پیاز را با مواد طعم دهنده دیگر پودر زنجبیل و نمک و فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط میکنیم زمانی که مواد بخوبی با یکدیگر مخلوط شد زعفران دم کرده و ماست خامه ای و آب لیمو را نیز به این مواد اضافه میکنیم . نکته : استفاده از ماست خامه ای بخاطر چرب بودن آن میباشد , این چربی جوجه کباب شما را تردتر خواهد کرد و دیگر شما نیازی ندارید که از روغن استفاده نمایید .

پس از تهیه مایه طعم دهنده جوجه های خرد شده را به مواد اضافه میکنیم , آنها را بخوبی با هم مخلوط کرده و برای مدت زمان ۱۲ الی ۲۴ ساعت مواد را درون یخچال قرار میدهیم تا کاملا مزه دار و ترد شود . زمانی که جوجه شما آماده کباب نمودن شد و درحالت نیم پز قرار داشت با استفاده از یک فرچه کره آب شده را بر روی جوجه ها کشیده تا طعم مطلوب تری را بخود بگیرد . نکته : در صورت عدم دسترسی به ماست میتوانید از سس مایونز هم استفاده نمایید .


.:: ::.


طرز تهیه ماهی کبابی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 6 دی 1398 ز : 23:35 | +

طرز تهیه ماهی کبابی

در ادامه شما را با روشی ساده برای تهیه یک ماهی کبابی خوشمزه و مجلسی درون فر گاز آشنا خواهیم نمود , امیدواریم این پست مورد تایید شما قرار بگیرد , ابتدا داخل شکم ماهی را باز نموده و آنرا میشوریم , پودر سیر و زنجبیل و نمک را با هم مخلوط نموده و تمامی قسمت های داخل بدن ماهی را به این مواد آغشته میکنیم , پس از انجام این کار گشنیز خورد شده را درون شکم ماهی قرار میدهیم .

در مرحله بعدی لیمو ترش و گوجه فرنگی را بصورت حلقه حلقه برش زده و پس از آن یک ردیف گوجه فرنگی را درون شکم ماهی قرار داده و در ردیف بعدی لیمو ترش, دوباره گوجه و لیمو تا شکم ماهی پر شود .

ماهی را درون فویل آلومینیومی قرار داده و آنرا شکلات پیچ میکنیم و برای مدت زمان ۴۵ دقیقه درون فر قرار میدهیم . بعد از گذشت ۲۰ دقیقه ماهی درون فر را میتوانید برگردانید .


.:: ::.


گالری عکس مدل جدید لباس عروس پوشده اروپایی ۲۰۱۹
ن : لیلا تهامی ت : یک شنبه 14 بهمن 1397 ز : 23:5 | +

گالری عکس مدل جدید لباس عروس پوشده اروپایی ۲۰۱۹

در ادامه این مطلب محبوب ترین نوع پارچه لباس عروس را به شما معرفی خواهیم نمود

معمولا ساتن پای ثابت لباس های عروس اروپابی است . ساتن نوعی پارچه ضخیم ،

براق و معمولا ساده است. به‌خاطر سنگین بودنش، اُفت خوبی دارد. به‌ همین‌دلیل ،

در مدل‌های جدیدِ لباس عروس از آن استفاده میکنند. ساتن برای فصل‌ سرد مناسب‌ میباشد

گالری عکس مدل جدید لباس عروس پوشده اروپایی 2019

طرح های شیک و جدید لباس عروس پوشیده اروپایی

عکس مدل جدید لباس عروس پوشده اروپایی (3)

عروسیتون نزدیکه و به دنبال لباس عروسی می گردید که هم شیک باشد و هم کاملا پوشیده؟  برای شما مجموعه ای از زیباترین مدل های لباس عروس پوشیده اروپایی را از معروف ترین مزون های عروس دنیا جمع آوری کرده است. این مدل ها در عین پوشیدگی کامل بسیار درخشان و زیبا هستند. امیدواریم که این مجموعه مورد توجه شما قرار گیرد.

طرح های شیک و جدید لباس عروس پوشیده اروپایی

مدل جدید لباس عروس پوشده اروپایی (4)

طرح های شیک و جدید لباس عروس پوشیده اروپایی

جدید لباس عروس پوشده اروپایی (5)


.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده غذای سنتی هرمزگان
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 10:17 | +

ماهی شیر سرخ شده,کالری ماهی شیر سرخ شده,كالري ماهي شير سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهيه ماهي شير سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

ماهی شیر سرخ شده,طرز تهیه ماهی شیر سرخ شده,طرز تهيه ماهي شير سرخ شده,طرز پخت ماهی شیر سرخ شده

در ادامه با دستور پخت ماهی شیر سرخ شده یکی از غذاهای محلی استان هرمزگان و از غذاهای ایرانی خوشمزه در خدمت شما خواهیم بود .

مواد لازم برای تهیه ماهی شیر سرخ شده :

(( ماهی شیر یا حلوا ۱ عدد ))

(( پیاز ۱ عدد ))

(( سیر ۵ حبه ))

(( پودر کاری ۱ قاشق چایخوری ))

(( فلفل قرمز ۱ قاشق چایخوری ))

(( پودر زیره ۱ قاشق چایخوری ))

(( گوجه‌فرنگی ۱ عدد ))

(( جعفری ۱ قاشق سوپخوری ))

(( نمک و زردچوبه به اندازه لازم ))



:: برچسب‌ها: ماهی شیر سرخ شده, کالری ماهی شیر سرخ شده, كالري ماهي شير سرخ شده,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه آبگوشت بزباش خوشمزه شهر همدان
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 9:5 | +

طرز تهیه آبگوشت بزباش :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پس از اینکه گوشت را تکه‌تکه کردید بخوبی شستشو میدهید . حالا باید گوشت‌های خرد شده را همراه با پیاز خرد شده، لوبیا و اضافه نمودن ۵ الی ۶ لیوان آب سرد، در یک قابلمه مناسب غذا را روی حرارت ملایم اجاق گاز قرار دهید . تا هنگامی که گوشت پخته شود سبزی آشی را خرد نموده و در  روغن سرخ میکنید توجه داشته باشید برای سرخ کردن باید سبزی ها کاملا خشک شده باشند . پس از اینکه گوشت‌ها پخته شد ، سبزی ها را همراه با لیمو عمانی به غذا اضافه میکنید نکته (برای جلوگیری از تلخ شدن آبگوشت باید هسته های لیمو عمانی را جدا کنید) و سپس حرارت را کم کرده و پس از چند جوش، سیب زمینی‌ها را شسته و پس از اینکه پوست آنها را جدا کردید همراه کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آبگوشت بزباش اضافه میکنید


:: برچسب‌ها: طرز تهیه آبگوشت بزباش, طرز تهیه آبگوشت بزباش کرمانی, طرز تهیه آبگوشت بزباش برای ۲ نفر,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه پتله پلو همدان غذای محلی
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 8:42 | +

طرز تهیه پتله پلو همدان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما برنج و رشته را بعد از اینکه پخته شد آبکش میکنید و در مرحله بعدی همراه با پتله ای که از قبل آماده نموده اید و گوشت چرخ کرده و پیاز مخلوط میکنید حالا غذای خود را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهید تا دم بکشد. امیدواریم مورد توجه شما کاربران گرامی قرار گرفته باشد .

پتله پلو



:: برچسب‌ها: پتله پلو همدان, پتله پلو همدانی,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ غذای محلی همدان
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 8:25 | +

مواد لازم برای تهیه خورش غوره بادمجان با مرغ :

^^^بادمجان شش عدد^^^

^^^مرغ یا جوجه ۸۰۰ گرمی یک عدد^^^

^^^غوره دو خوشه^^^

^^^گوجه فرنگی پنج عدد^^^

^^^پیاز متوسط یکی نمک و ادویه^^^

طرز تهيه چغرتمه مرغ غذای محلی مردم گیلان

طرز تهیه خورش بادمجان با مرغ و غوره :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی شما پوست بادمجان‌ها را بکنید( توجه داشته باشید بادمجان ها هر چه رنگش تیره تر باد و سربرگ آن بلندتر باشد شیرین تر است ) و بوصرت طولی برش دهید در تابه ای مناسب روغن ریخته و آنها را سرخ نمایید . حالا نوبت تفت دادن پیاز میباشد . در یک ظرف جداگانه مرغ را همراه با گوجه فرنگی های خرد شده و ادویه (زردچوبه و کمی نمک) ریخته حالا پیاز و مقداری آب اضافه نمایید و بر روی حرارت ملایم اجاق قرار دهید تا بپزد. پس از آماده شدن مرغ بادمجان‌ها و غوره را به مواد درون قابلمه اضافه میکنیم حرارت اجاق را کم کرده و  اجازه دهید غذا ۱۵ دقیقه بپزد تا کاملا جاافتاده شود .



:: برچسب‌ها: خورش غوره بادمجان, خورش غوره بادمجان با مرغ, خورش غوره بادمجان سوران, خورش غوره بادمجان همدان,
.:: ::.


عکس و طرز تهیه کباب سرداشی همدان غذای مخصوص
ن : لیلا تهامی ت : جمعه 29 تير 1397 ز : 1:15 | +

طرز تهیه کباب سرداشی همدان :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی گوشت را چرخ کرده و بعد از آن سایر مواد را ( فلفل دلمه و پیاز و سیب زمینی ) چرخ میکنیم حالا تمامی این مواد را با هم مخلوط نموده و بخوبی ورز میدهیم تا کاملا یکدست شوند . تابه را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم و مقداری روغن به آن اضافه میکنیم حالا مایه کباب سرداشی را درون تابه ریخته و گوجه سیب زمینی ورقه شده را روی آن میچینیم و اجازه میدهیم تا غذا کاملا مغز پخت و جا افتاده شود . در گذشته این غذا را درون تنور نان سنگکی ها میپختند و از آنجا اسم سرداشی برای این غذا انتخاب شد . این غذا را در فر هم با دمای ۱۴۰ درجه برای مدت زمان ۱/۵ ساعت میتوانید آماده کنید .



:: برچسب‌ها: سرداشی همدان, سرداشی مخصوص همدان, کباب سرداشی همدان, کباب سرداشی همدانی,
.:: ::.


دستور پخت و طرز تهیه کوفته همدانی غذای محلی ایرانی
ن : لیلا تهامی ت : پنج شنبه 28 تير 1397 ز : 7:19 | +

طرز تهیه کوفته همدانی ها :

با نام و یاد خدا شروع میکنیم در ابتدای آشپزی مایه کوفته را به این صورت آماده میکنیم گوشت چرخ کرده و را با پیاز چرخ کرده مخلوط میکنیم پس از انجام این کار نوبت مخلوط کردن برنج پخته با نخود میباشد حالا هر دوی این مواد را با هم مخلوط کرده و حسابی ورز میدهیم تا کاملا یکدست شوند . قابلمه ای مناسب را بر روی حرارت ملایم اجاق قرار میدهیم تا آب آن به نقطه جوش برسد . در طول این زمان مواد میانی کوفته را آماده میکنیم . حالا از مایه گوشت برداشته و درونش را با این مواد پر میکنیم و کوفته را گرد میکنیم . به آب جوش مقداری ادویه نظیر ( فلفل و نمک و زردچوبه و رب و پیاز داغ ) را اضافه میکنیم . اکنون کوفته ها را درون آب قرار میدهیم و صبر میکنیم تا پخته شوند .

کوفته همدانی



:: برچسب‌ها: کوفته همدانی, کوفته همدانی ها, کوفته همدانی برای دو نفر, کوفته کباب همدانی,
.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com